Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Mimari Grafikler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 201 | Güz | 0 | 4 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mimarlık ve içmimarlık öğrencilerine grafik teknik ve konvansiyonların ileri bilgisini vermek; iki boyutlu bilgisayar destekli çizim becerilerini geliştirmek ve CAD yardımıyla üç boyutlu modellemeyi tanıtmak; render programlarının temel araçlarını tanıtmak ve render almanın temel becerilerini vermek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ARCH: Modelleme - - - IAED: Giriş | Ödev 1 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Öğrenciler Ödev için gerekli malzemeleri edinirler. |
2 | ARCH: Modelleme, Dijital geometriye giriş - - - IAED: 2D Mimari çizim ve teknikleri | Ödev 1 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Ödev 1 için ders notları ve CAD öğreticileri - Öğrenciler ders içinde verilen ödevleri ders bitiminden önce tamamlamalı ve ev ödevlerini gelecek dersten önce tamamlamalı. |
3 | ARCH: Görsel programlama araçları, 3D Modelleme - - - IAED: Üç boyutlu modellemeye giriş | Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
4 | ARCH: Görsel programlama araçları, 3D Modelleme - - - IAED: Üç boyutlu modelleme | Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
5 | ARCH: Görsel programlama araçları - - - IAED: QUIZ 1 | Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
6 | ARCH: Quiz 1 - - - IAED: Detaylı üç boyutlu modelleme | Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
7 | ARCH: Mimari konvansiyonlar - - - IAED: Detaylı üç boyutlu modelleme | Ödev 3 için ders notları ve öğreticiler - - - Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
8 | ARCH: Mimari Konvansiyonlar - - - IAED: Detaylı üç boyutlu modelleme | Ödev 3 için ders notları ve öğreticiler - - - Ödev 2 için ders notları ve CAD öğreticileri |
9 | ARCH: Mimari Konvansiyonlar - - - IAED: QUIZ 2 | Ödev 2 için ders notları ve öğreticiler |
10 | ARCH: Quiz 2 - - - IAED: Render | Ödev 3 için ders notları ve öğreticiler |
11 | ARCH: BIM araçlarına giriş, 3D Modelleme, Render ve çıktı alma - - - IAED: Render | Ödev 4 için ders notları ve ArchiCad öğreticileri - - - Ödev 3 için ders notları ve öğreticiler |
12 | ARCH: BIM araçlarına giriş - - - IAED: Sunum becerileri, temsil | Ödev 4 için ders notları ve Revit öğreticileri - - - Ödev 4 için ders notları ve öğreticiler |
13 | ARCH: Render - - - IAED: Dersin gözden geçirilmesi | Ödev 5 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Dönem konularının tekrarı |
14 | ARCH: Sunum becerileri, Temsil - - - IAED: Final Projesi | Ödev 6 için ders notları ve CAD öğreticileri - - - Final projesi için ders notları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL Projesi | Portfolyo Teslimi - - - Final Poster teslim |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 24 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | |||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | |||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest